سيرسياه و اثر ضد التهابي/09109483228

سفارش دمنوش هاي لاغري سحر

سيرسياه و اثر ضد التهابي/09109483228

۲۱ بازديد ۱ نظر

سيرسياه و اثر ضد التهابي آن:التهاب فرآيندي است كه سيستم ايمني بدن ما به آسيب ، عفونت و سموم پاسخ مي دهد.التهاب نه تنها در روند بهبود و ترميم زخم بلكه در محافظت از بدن ما از مهاجمان خارجي ، از جمله ويروس ها و باكتري ها نيز نقش اساسي دارد.با اين وجود ، التهاب مزمن ممكن است تأثير منفي بر سلامتي ما داشته باشد كه در انواع بيماري هاي مزمن از بيماري هاي قلبي گرفته تا روماتيسم و لوپوس بروز يافته است.
مصرف مواد ضد التهابي يا غذاهايي مانند اسيد چرب اشباع نشده و غير اشباع شده -۳-اسيد ، چربيهاي اشباع نشده اشباع ، β-cryptoxanthin ، كوئرستين ، kaempferol ، malvidin ، peonidin ، daidzein  genistein ، روغن زيتون  ، آب گوجه فرنگي ، گردو ، آرد , دانه كتان و گيلاس ممكن است به مبارزه با برخي بيماريهاي مرتبط با التهاب مزمن كمك كنند .اخيراً ، در برخي گزارش ها ، سير  به عنوان يك عامل برجسته در درمان التهاب و بيماري هاي مرتبط با سپتي سمي مطرح شده است.
عصاره سير  مانع توليد نيتريك اكسيد (NO) و سيتوكين هاي پيش التهابي از جمله فاكتور نكروز توموري  و پروستاگلاندين  مي شود و NO سنتاز و TNFα و بيان سيكلوكسيژناز-۲ را از طريق مكانيسم مرتبط سركوب مي كند.
اثر محافظت كننده كبدي سير سياه:كبد يك عضو حياتي است كه باعث سم زدايي، بيوسنتز پروتئين و توليد بيوشيميايي هضم مي شود.با اين حال، كبد در برابر داروها، مواد شيميايي، الكل، حلالها، عفونت و مكمل هاي غذايي آسيب پذير است.ثابت شده است كه سير سياه از كبد در برابر عوارض جانبي محافظت مي كند .
سير-سياهتاريخچه و روند توليد سير سياه:سير سياه محصولي است كه در اثر تخمير سير معمولي در رطوبت و حرارت كنترل شده  تهيه مي شود.بر اثر اين روند سير ۶۰ تا ۹۰ روز در دماي متوسط بين ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتيگراد نگهداري مي شود.در اين حالت سير حالت ژله اي پيدا ميكند رنگ آن سياه مي شود و مزه شيريني پيدا مي كند. سير سياه خاصيت انرژي زايي زيادي دارد و به عنوان چاشني و  طعم دهنده از آن در تهيه غذاها استفاده مي شود .اين محصول براي اولين بار توسط كره اي ها براي مصارف دارويي توليد شد. ناگفته نماند از سير سياه در تهيه شكلات و يا نوشابه هاي انرژي زا نيز استفاده مي شود.
درباره خواص سير سياه مي توان گفت  اين محصول داراي آنتي اكسيدان هايي مثل پلي فنول ،مشتقات تترا هيدرو، تركيبات ارگانو سولفور مي باشد روند تخميري بر روي سير نه تنها باعث تغيير در اجزا و خصوصيات حسي نمي شود بلكه باعث افزايش فعاليت سير سياه ميشود .
از جمله اثرات درماني سير سياه و خواص سير سياه مي توان به ضد سرطان بودند ضد چاقي بالا بردن سيستم ايمني بدن آنتي اكسيداني محافظت كننده از سلول هاي كبدي كمك كننده در درمان بيماريهاي تنفسي و محافظ قوي براي سيستم عصبي انسان نام برد.اين نتايج حاصل گزارش‌هاي دهه هاي گذشته مي باشد. سير سياه در مقايسه با سير خام داراي طعم شيرين بافت جويدني و بدون بو مي باشد.لازم به ذكر است سير سياه بسيار شباهت به سير ترشي دارد ولي روند تخميري سير سياه بسيار سريعتر و بدون استفاده از مواد افزودني مانند سير ترشي كه با سركه فرآوري مي شود مي باشد.اكثر مردم كشورهاي اروپا و آسيا با خواص سير سياه كاملا آشنا هستند براي همين ترجيح مي دهند براي حفظ جواني ، زيبايي ، سلامت و مقاوت بدنشان مداوم از اين خوردني عالي استفاده كنند.

 

فروشگاه پرشين خريد

ملوکسیکام یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است که برای کاهش التهاب و درد در برخی از حالت‌های پزشکی استفاده می‌شود. ملوکسیکام 15 یک نسخه با دوز بالاتر از این دارو است که معمولاً برای درمان شدت بیشتر دردها و التهاب‌های مختلف تجویز می‌شود. این دارو به عنوان یک مهارکننده سیکلواکسیژناز-2 (COX-2) عمل می‌کند، که یک آنزیم مسئول از تولید پروستانوئیدها است که در فرآیند التهاب نقش دارد.

 

زمان مصرف ملوکسیکام 15 معمولاً به توصیه و نظر پزشک تعیین می‌شود و باید دقیقاً به دستورات و نسخه پزشک پیروی شود. این دارو بعضی از مشکلات گوارشی که ممکن است با مصرف دیگر NSAIDs همراه باشند، کمتر دارد، اما همچنین ممکن است باعث افزایش خطر ایجاد عوارض جانبی مثل افزایش فشار خون یا اختلالات کلیه شود. به همین دلیل مهم است که بیماران هنگام استفاده از ملوکسیکام 15 به صورت دقیق مشاوره پزشکی را دریافت کنند و از مدت زمان و دوز مناسب برای حالت خود اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.